Kostpolitik

Løve-Ørslev Skoles kostpolitik

Kostpolitikken består af såvel forbud som henstillinger, som vi forventer, at alle lever op til og tager medansvar for.

Især har de voksne – forældre såvel som ansatte – et stort ansvar for, at de som rollemodeller foregår børnene med et godt eksempel.

1. Vi forventer, at alle børn/unge har spist morgenmad hjemmefra.
    Der er sunde morgenmadsprodukter til rådighed i SFO, for de børn, der har morgenordning, og som ikke har spist hjemmefra.
    Hvis børnene selv medbringer morgenmadsprodukter, skal de være sunde.
  2. Vi forventer, at forældrene sørger for, at børnene/de unge har madpakke(r) med i skole, og at maden lever op til kostpolitikken.
    Det vil være en god idé, hvis eleverne har en todelt madpakke med, så de har mad både til 10- og 12-pausen. I sommerhalvåret vil det desuden være en fordel, hvis maden kan spises udendørs.
  3. Sodavand, saftevand, chips, slik og kage må IKKE medbringes eller indtages i skolen i hverdagen. Ved særlige arrangementer – ekskursioner, klassefester, ”fælles fødselsdage” o. lign. – kan der gøres undtagelser.
  4. Eleverne må kun forlade skolen i skoletiden efter særlig aftale.
  5. I skoles SFO er der ugentligt arrangementer, hvor der serveres fødevarer, disse overholder naturligvis også skolens generelle kostråd.

Madpakken

Den rette mængde søvn og sunde måltider er vigtige for, at børn og unge kan koncentrere sig i skolen. Et sultent individ, er et rastløst individ.