Velkommen til SFO i Ørslev

Velkommen til Ørslev SFO.

Ørslev SFO er en del af Løve-Ørslev Skole med SFO1 liggende på Ørslev Skoles førstesal.

Vores opgave i SFO er at organisere børnenes fritidsvirksomhed i et trygt og udviklende miljø således, at der skabes sammenhæng i børnenes dag.

Løve-Ørslev SFO1 indskriver børn fra 0.kl.-3.kl.

Børnene er fordelt på 2 grupper - aldersmæssig på tværs - med 2 voksne tilknyttet hver gruppe, med ca. 25 børn pr gruppe.

Åbningstider

Daglig åbningstid i SFO1 i Ørslev: 6.00 - 8.15 og igen fra skolen slutter til 17.00, fredag klokken 16.00

I skolens efterårsferie (uge 42) plus vinterferie (uge 7) har SFO1 åbent. Det samme i skolens sommerferie - dog ikke hvert år i uge 28-29-30 hvor der tilbydes pasning på en af kommunens andre SFO-er. Dette gælder også på andre skolefridage. Påskeferien, Kristi Himmelfart, juleferien, mm.

Vi samarbejder med Høng, Gørlev, Buerup og Kirke Helsinge. Se nærmere under punktet feriepasning.

Dagens gang

Vi starter dagen med at servere morgenmad fra 6.00 til ca. 8.00. Det er typisk havregryn - cornfkakes - mælk. Børnene må gerne selv medbringe anden slags morgenmad.

Morgenen bruges til hygge, leg, spil og snak, børnene gør sig parate til skoledagen.

Efter skoletid tilbydes diverse aktiviteter ifølge månedsplanen. Børnene er velkomne til at spise deres medbragte mad og frugt i cafeområdet.

Kontakt

I forældre bedes kontakte SFO ang. hjemtider eller personlige ting via Aula-kontaktbogen ved en besked til SFO 1 team (fællespostkasse). Hver mandag bedes ugens hjemtider angives inden kl 10.00. Man kan også vælge at oplyse faste tider for en længere periode eller hele skoleåret og kun melde ændringer. Det er altid SFO personalet, der følger børnene til busserne. Den første måned efter, børnene er startet i skole, går vi også ned til de første busser og tager imod børn.

Forældresamarbejdet

Løve/Ørslev SFO prioriterer det nære forældresamarbejde højt. Et positivt forældresamarbejde er til stor gavn for barnets trivsel. SFO har forældresamtaler efter behov.

Yderligere afholdes forældrekaffe i forbindelse med forskellige aktiviteter og arrangementer. I er altid velkommen til en snak.

Aktiviteter

I dagligdagen tilbydes leg, bevægelse, boldspil, musik, spil, computer, værksteder, beskæftigelse med et utal af forskellige materialer og masser af udeleg.

Hver torsdag er alle børn og voksne i BÅLHYTTEN - hvor vi sammen tilbereder et let måltid. (Dette er afhængigt af vejret og personaledækning).

Alle pædagoger fra Løve - Ørslev SFO er DGI certificeret.

Idræt, leg og bevægelses aktiviteter er en stor del af SFO-ens hverdag.

Større arrangementer

diverse udflugter - konkurrencer - diskotek - og overnatning med SFO - Vi deltager i sommerfesten på lige fod med skolen. - I vil løbende blive orienteret omkring aktiviteter i overblikket i Aula.