Mellem Løve Skole og Høng Skole

Brobygning mellem Løve Skole og Høng Skole

Der er minimum en gang i kvartalet faglige netværksmøder faglærerne imellem på skolerne i den sydlige del af kommunen.

I løbet af foråret mødes 6. klasserne fra Løve, Buerup og Høng skoler til nogle fælles skoledage, hvor de gennem forskellige aktiviteter lærer hinanden at kende.

Afdelinglederen på Høng Skole besøger  de enkelte 6. klasser, hvor han fortæller mere om overbygningsafdelingen.

6. klasserne bliver sammen med deres forældre inviteret til Høng Skole til informerende forældremøde og rundvisning i februar måned.

I april måned mødes de afgivende klasselærere med afdelingslederen og danner de nye klasser ud fra elevernes ønsker og egne observationer og viden.

I maj måned mødes de nye klasser med deres kommende klasselærere og laver nogle aktiviteter sammen, så de lærer hinanden at kende.

Inden skoleårets afslutning mødes afgivende og modtagende klasselærere til overleveringsmøde omkring børnenes målsætninger og ressourcer.