Velkommen til klubben i Løve

KLUBBEN vil dagligt være åben på Løve Skole fra børnene slipper fra skole og lukke kl. 16.30.

I kan skrive til os på Aula - fællespostkassen Klubben, så ser vi den alle sammen.

Vi er til at få fat i på mobil 5170 9548. Vi er til at få fat i på dette nummer fra 15 minutter før skolen slutter og til Klubbens lukketid.

Vi ønsker at skabe et attraktivt fritidstilbud, som børnene tilvælger for at være sammen med deres kammerater, for at opnå nye fællesskaber og for at være en del af aktiviteter, som er lærende, inkluderende og stimulerende.

Vi arbejder pædagogisk med vores værdier:

Fællesskab

I KLUBBEN vil børnene opleve styrkede relationer og få mulighed for at opbygge nye på tværs af klasser og køn. I KLUBBEN behandler vi hinanden med respekt og tolerance og er rummelige overfor alle forskelligheder.

Børnene oplever at være en vigtig del af et fællesskab, hvor vi lytter til hinanden og hjælper hinanden, når der er brug for det. Vi er indbyrdes interesserede i hinandens ve og vel.

Ejerskab og medansvar

I KLUBBEN vil børnene opleve at få medbestemmelse i valg af aktiviteter på klubdagene.  De vil ligeledes få medindflydelse i planlægningen af klubårets sidste club arounds

De daglige aktiviteter, i KLUBBEN vil være et tilbud, som børnene kan vælge til og fra.

Gode rollemodeller

Børnene er rollemodeller for hinanden. Vi snakker pænt til og om hinanden og behandler hinanden med respekt, så KLUBBEN bliver et trygt og rart sted at være.

Ligeledes møder børnene voksne, som viser vejen, guider og støtter.

Bevægelse

Børnene vil opleve fysiske aktiviteter der styrker kropsbevidstheden, skærper deres sanser og egen fysisk formåen i et samspil med hinanden.

Kreativitet

Børnene får mulighed for at arbejde med forskellige kreative udtryksformer og materialer og dele erfaringer med hinanden.

I vores pædagogiske praksis kommer vores værdier til udtryk gennem:

• Bevægelse – Onsdagsrunden (bordtennisturneringer), badminton, DGI aktiviteter som kan indeholde boldspil, redskabsleg og forskellige lege.
  • Kreative aktiviteter – malerværksted, sy- og strikke/hækleværksted, smykker, træværksted.
  • Madlavning – vi laver sunde, varierede små retter og måltider, som børnene er med til at planlægge, forberede og lave. Vi sanser, smager og mærker på råvarerne. Vi snakker om oprindelse og variationer af maden.
  • Spilledag – to dage om ugen tilbyder vi PlayStation, Wii. Børnene vil opleve et styrket fællesskab, inden for en interesse som mange af børnene deler. Vi spiller alderssvarende spil, og hele tiden under vejledning fra pædagogerne om god brug af skærmene.

Børnene har også altid mulighed for frit at vælge en egen aktivitet, f.eks. at spille, tegne, lege uden for osv.

Personalet vil være aktive og deltagende i aktiviteterne, og der tilbydes lærende, stimulerende og inkluderende miljøer.

Skærm:

Brug af mobiltelefon er tilladt, men i begrænset omfang.

CLUB AROUND

Cirka en gang om måneden, er der en aktivitet som vi kalder CLUB AROUND. Navnet henleder til, at vi tager ud af huset, enten i nærområdet eller i de omkringliggende byer. Fælles for vores ture er, at vi benytter os af de tilbud som foreninger, erhvervslivet, skoler, forretninger osv. tilbyder. CLUB AROUND tager udgangspunkt i børnenes egne ideer og ønsker og personalets interesser og kompetencer, da vi tror på, at det er i den eller de voksnes tilstedevær og deltagelse, vi bedst muligt tiltrækker og stimulerer børnene

Der er ikke åbent i KLUBBEN på CLUB AROUND-dage for børn, der ikke deltager i CLUB AROUND.

Eksempler på CLUB AROUNDS kunne f.eks. være:

• Svømmehal
  • Biograf
  • Bowling
  • SkaterLaden
  • Go Bounce og Go High, Kragerup Slot
  • Jumping Fitness, Stillinge
  • Gørlev Idrætsefterskole
  • Overnatning: f.eks. en shelter-tur eller telttur inden sommerferien.

Dokumentation:

Hver måned udgiver vi en oversigt over næste måneds aktiviteter, som børnene har haft indflydelse på. Vores månedsplan er altid vejledende.

Vores aktiviteter, både daglige og CLUB AROUND, dokumenteres ved udstillinger i Klubben, billeder, plancher. Derudover opdateres Facebook-siden løbende med beskrivelse af aktiviteten samt billeder. Facebook-siden vil være åben for alle.

Forældresamarbejdet

Vi prioriterer det nære forældresamarbejde højt. Et positivt forældresamarbejde er til stor gavn for barnets trivsel. Klubben har forældresamtaler efter behov. Yderligere afholdes forældrekaffe i forbindelse med forskellige aktiviteter og arrangementer. I er altid velkomne til en snak.